Kommunikáció konfliktushelyzetben

Kommunikáció a párkapcsolatban

Kilépni a megszokottból

Kinek van igaza?

Mikor nézeteltérés adódik egy párkapcsolatban, gyakran mindkét fél úgy érzi, neki van igaza. Amíg ebből a nézőpontból szemléled az eseményeket, nem jutsz előrébb. Egy kapcsolatban fel kell tudnod adni azt az igényt, hogy igazad legyen, annak érdekében, hogy együtt valami többet és jobbat hozhassatok létre. Kicsit mindenkinek igaza kell legyen!

Nézőpontváltás

A konstruktív kommunikációnak elengedhetetlen kelléke az a kíváncsiság, hogy valóban tudni akard, mit gondol, hogy érez a másik. Ha képes vagy az ő szempontjából is megvizsgálni a kérdést, megértheted az igényeit – és ha ő is ezt teszi, máris kétirányú csatornává alakult az a hely, ahol addig átjárhatatlan fal volt.

Minőségi kommunikáció

Egyenrangúság

Mikor a párod megbánt valamivel, előfordulhat, hogy minősíted a viselkedését, és elvárod, hogy állítsa vissza egyedül az elveszett harmóniát. Pedig egy kapcsolatban mindent együtt hoztok létre. Ha konfliktus adódik, arról is érdemes úgy gondolkodni, hogy mindkettőtöknek része volt a kialakulásában, és része lesz a megoldásban is.

Légy önmagad!

Ha sérelem ér, lehet, hogy belebújsz valamilyen szerepbe, ami az érzéseidnek csupán egy részét tükrözi – a megbántottságodat, a haragodat, vagy épp az önfeláldozásodat. Eközben a többi érzésed és gondolatod háttérbe szorul, és a partnered reakciói is arra az egyetlen szempontra fognak irányulni. Légy inkább önmagad a konfliktusban is, az összes jó és rossz érzéseddel együtt!

Örömteli szexre és boldog párkapcsolatra vágysz?

IGEN, ezért időpontot kérek a szakértőhöz

Beszélni, de mennyit?

A kapcsolat a fontos

Annyit hallani a kommunikáció fontosságáról, hogy olykor azt hiheted, a mindig mindent megbeszélés az egyetlen megoldás. Pedig a legfontosabb, hogy visszataláljatok a kapcsolathoz, újra kapcsolódjatok egymáshoz. Csináljatok valamit együtt, ismerd el, ha a másik valamit jól csinál, vagy csak kerüljetek fizikailag közelebb – ezután sokkal könnyebb lesz a verbális kommunikáció is.

Nem gondolatolvasó

Ha megnyílt a csatorna egymás felé, ki kell mondanod a vágyaidat, igényeidet, hogy mire van szükséged, és mi nem tetszik. Máskülönben a másik nem fog róla tudni, és akaratlanul is megbánt ugyanazzal újra és újra. Ha a konfliktus elkerülése érdekében hallgatsz, az csak rövidtávon vezet békéhez.

Óvakodj a „harkálytól”!

Akár „harkály-szindrómának” is nevezhetnénk azt, mikor az egyik fél annyira meg akarja győzni a másikat az igazáról, hogy folyamatosan ugyanazzal a panasszal bombázza, és észre sem veszi, hogy a partnere csak egyre jobban visszavonul, hogy megvédje magát a támadás ellen. A „harkályok” általában jót akarnak, meg akarják beszélni a problémát, de sajnos azt hiszik, hogy ez csak kitartás kérdése.

Legtöbbször az a probléma, hogy olyasmit várnak a másiktól, amire az még nincs kész, vagy épp akkor nem fogékony. Ha magadra ismertél a „harkály” szerepében, próbáld ki legközelebb, hogy nem ismétled el a panaszodat újra. Foglalkozz más dolgokkal, kapcsolódj ki, és talán idővel változik a helyzet, akár még a te nézőpontod is rugalmasabbá válhat.